woensdag 30 juli 2008

Waargebeurde verhalen

Abdi, Nura / Tranen in het zand
Adler, Sabine / Zwarte weduwen
Albqaeen, Norma Khouri / Verboden liefde
Amiri, Mani / Dochter van Iran
Awad–Geissler, Johanna / Safia
Ayse /Een bruid van thuis, Op de vlucht voor eerwraak
Bah, diaryatou / Mijn jeugd hield op in Rotterdam
Baldwin, Shauna Singh / De tijgerklauw
Barnes, Virginia Lee / Aman : het verhaal van een Somalisch meisje
Beah, Ishmael / Ver van huis
Berge, Henk Ten / Hemel en hel in Venezuela
Berghoef, Katelijn / Een bed in Afrika
Bernstein, Paula / Ik was niet alleen
Blumencron, Maria / Vlucht over de Himalaya
Bellil, Samira / Ontsnapt uit de hel
Berends-Hurenkamp, Willy / Waarom nou jij ?
Boer-Welhorst, Marion den / De maan gaat met je mee
Bollag, Fiona / Het meisje dat uit de stilte kwam
Briscoe, Constance / Lelijk
Brown, Sandra / Het einde van de onschuld
Buergenthal, Thomas / Een gelukskind
Burnham, Gracia / Omringd door mijn belagers
Calishan, Aysel / De nootjes van het huwelijk
Cannings, Angela / Ik blijf toch jullie moeder
Carl, Glenys / Hou mijn hand vast
Cavelius, Alexandra / Leila: een meisje uit Bosnië
Chong, Denise / Het meisje van de foto
Dardenne, Sabine / Ik was twaalf en ik fietste naar school
Debloudts De Oliveira, Felice / Een jungle van tralies en beton
Derksen, A.A. / Lucie de B.
Djura / Een sluier van stilte
Doyle, Evelyn / Evelyn
Drescher, Fran / Achter de lach
Egbeme, Choga Regina / Land van tranen
Elliott, Jane / De kleine gevangene
Erkel, Arjan / Ontvoerd: 607 dagen tussen leven en dood
Familie gezocht: verhalen over adoptie
Feuvrier, Aline / Ik leef met het hart van een ander.
Fisher, Dave / Schijngevecht
Ford, Donna / Het stiefkind
French, Gina / Mijn verhaal
Gashi, Hanife / Mijn leed draagt jouw naam : een waargebeurd verhaal over eerwraak
Gillespie, Jacqueline /Ooit was ik een prinses
Greene, Melissa Fay / Zij maakt het verschil
Gregory, James / Goodbye Bafana
Gregory, Julie / Verziekt
Gregory, Sandra / Bangkok Hilton
Grisham, John / De gevangene
Groningen, Merel van / Misleid
Guene, Faiza / Morgen kifkif
Hakakian, Roya / Leven in het land van ‘nee’
Hayden, Torey L. / Een kind in nood
Hélène / Het begon met een blowtje
Holla, Ingrid / Mijn droom van een kind
Huijzing, Pedro / Levenslang in Thailand
Ickler, Harald / Hel in de Sahara
Ildi, Sarah / Mijn vader, …een priester
Ilibagiza, Immaculee / De pijn van vrijheid
Inci, Y / Verstrikt in jullie leugens
Kalkan, Hulya / Ik wilde alleen maar vrij zijn
Karimi, F. / Het geheim van het vuur
Kassindja, Fauziya / Wie hoort mijn tranen
Katz, Rita / De terroristenjaagster
Kayitesi, Annick / Wij leven nog
Kelly, Judith / Wieg me zachtjes
Khady / Verminkt
Kuegler, Sabine / Dochter van de jungle, Terug naar de jungle
Knoops, G.G.J. / Het tweede schot
Kooke, Philip / Ik laat je nooit in de steek
Korver, Henny / Marion en Romy
Kuijt, Machiel / Tien jaar achter Thaise tralies
Kurson, Robert / Schaduwduikers
La Guardia, Ileana de / De naam van mijn vader
Laasner, Lea / Ik was pas dertien
Lapper, Alison / Eigenhandig
Latchem-Smith, Julia / Niemand mag het weten
Leila / Gedwongen huwelijk
Ligocka, Roma / Het meisje in de rode jas
MacDonald, Kyle / One red paperclip
Makampe, Mireille / De wil van mijn vader
Marchal, Paul / Mijn kind kwam dutroux en lelievre tegen
Marklund, Liza / Ondergedoken
Marnisi, Fatima Al / Het verboden dakterras
Martin, Christel / Haat heeft niet het laatste woord
Massado, Rosaline / De vierde vrouw : leven in polygamie in Kameroen
Meijerink, Anna / Vlucht uit het land van de vrijheid
Meliane, Loubna / Vrij
Mukhtar, Sherief / Turks goud
Nafisi, Azar / Lolita lezen in Teheran
Namu, Yang Erche / Het land van de dochters
Nazer, Mende / Slavin: een verhaal van een jonge vrouw die ontsnapte uit hedendaagse slavernij
Nemat, Marina / Omhelsd door angst
Nemcova, Petra / Vaarwel mijn liefste
Newport, Jerry / Een ongekende wereld
Nichols, Diane / In vrijheid gevangen
Nielsen, Jerri / Ik zal overleven
Oufkir, Fatema / Geketend door een koning
Oufkir, Malika / De gevangene, In vrijheid
Pazira, Nelofer / Nacht over Kabul
Pearl, Mariane / Weken van angst
Peek, Bookey / Terug naar de wildernis
Pelzer, Richard B. / Bitterzoete jaren, Ik ben niet slecht
Perizonius, Maroesja / De droom van mijn moeder : het verhaal van een communekind
Petit, Sandra / Een veilig nest: leven met 4 autistische kinderen
Pingeot, Mazarine / Verborgen dochter
Pool, Hannah / Mijn vaders dochter
Raay, Carla van / Gods callgirl
Rachlin, Nahid / Twee meisjes uit Perzié
Reekers, Rob / Chantana waar ben je
Richards, Susan / Laatmemaar
Riel, Fransje van / Voor Darwin en alle andere bavianen
Riska ( Orpa Sari ) / Riska, het verhaal van een Dajak meisje
Rodriguez, Deborah / de schoonheidssalon van Kabul
Rohde, Katrin / Mama Tenga, mijn leven in Afrika
Roijmans-Maas, Mieke / Het verhaal van Auke
Saillo, Quarda / Dochter van Agadir
Salak, Kira / Dwars door de wildernis
Salbi, Zainab / De gouden kooi
Salisbury, Gay en Laney / De ijzige tocht: het heroïsche waar gebeurde verhaal van hond en mens in een race tegen de klok
Sasson, Jean P. / Liefde in een verscheurd land, Mayada : dochter van Irak, Sultana ( 3 dln. )
Schooler, Lynn / Het spoor van de zilverbeer
Shakib, Siba / Naar Afghanistan komt God alleen nog om te huilen
Shariff, Samia / Sluier van angst
Souad / Geschonden
Tenberken, Sabriye / Met andere ogen, Mijn weg leidt naar Tibet
Termaat, Gijsbert / Aan de haal, het verhaal van Dennis P.
Tolan, Sandy / De citroenboom
Ung, Loung / Eerst doodden ze mijn vader
Valcheva, Kristiana / Met opgeheven hoofd
Verburg, Alex / De verzoening : het verhaal van Henk Heijn
Vermist en vermoord: Tinka van Rooij
Villancher, Renee / Mijn gestolen leven
Vreeburg, Wil / Caroline
Wafi, Aicha el / Mijn verloren zoon
Ware verhalen
Waugh, Louisa / Ik hoor de vogels vliegen
Wek, Alek / Alek
Wells, Kevin / Vaarwel, liefste Holly
Williams, Stephanie / Olga’s verhaal
Wils, Jeroen / In de naam van de vader
Wood, John / Ik ging weg bij Microsoft om de wereld te verbeteren
Xu, Meihong / Dochter van China
Yangchen, Soname / Kind van Tibet
Zamar, Nima / Ik moest ook doden
Zanten, Tatjana van / Een man voor mijn moeder
Zintgraff, Denise / De vrouw uit duizend-en-een-nacht : mijn leven in een harem
Ziverte, Anna / Valse belofte

Als u een bepaald boek zou willen lezen, tik dan een of meer woorden in van de schrijver of titel van dat boek onder Zoeken. U zoekt dan in de Overijsselse catalogus en kunt direct reserveren met de zoek&boek-knop.

U kunt ook direct in de Hardenbergse catalogus zoeken.

Geen opmerkingen: